Vill du bli skolinformatör?

Vår skolinformatörsutbildning riktar sig till personer i förbundsavdelningarna som har eller är intresserade av uppdraget som skolinformatör.

Utbildningen innehåller mycket praktisk övning, så det är bra om du som deltar kan ta med en dator eller surfplatta. Vi kommer även att gå igenom vad som är bra att tänka på vid en skolinformation och hur du kan hantera olika situationer som kan uppstå. Allt för att du ska känna dig säker nog att genomföra skolinformationer efter utbildningen!

Skolinformatörsutbildningen har nu ett nytt upplägg där den inleds med en tvådagars utbildning som övergår i en praktikperiod som sedan avslutas med en utbildningsdag efter praktiken. Ett utbildningstillfälle består av 2 + 1 utbildningsdagar med mellanliggande praktik.
Praktiken innebär att deltagaren går bredvid en erfaren skolinformatör under en dag, för att planera och genomföra skolinformation.

När: Tillfälle 1 den 25–26 september samt den 12 november.
Var: Backagården utanför Höör. Utbildningen är ett internat, vill deltagaren inte
sova över så meddela det i anmälan.
Ekonomi: LO står för alla kostnader, förlorad arbetsförtjänst (även för praktiken), resor och kurskostnader.
För intresseanmälan kontakta din fackliga avdelning.

Har du frågor gällande praktiken eller skolinformationsverksamheten så kontakta Snezana
Bukvic på snezana.bukvic@lo.se.
Har du frågor gällande utbildningen så kontakta Stefan Höök på stefan.hook@lo.se.

stefan höök