Höganäs

Välkommen till LO-facken i Höganäs.

Ordförande och kontaktperson:
Anneli Eriksson, 0727-43 19 25, anneli.eriksson4@gmail.com

2020

LO facken i Höganäs haft möte där vi har planerat och gått igenom vår aktivitetsplan för 2020.

Här i Höganäs kommer det vara lite olika aktiviter som ger en möjlighet för oss att informera om LO, möta Höganäsbor och  prata om medlemskapets värde, arbetsrätt, skyddsombud och våra kollektivavtalen.

Vi återkommer med mer information närmare när alla detaljer är klara.

• Inför kollektivavtalets dag. Vi samlas 15 mars  klockan 15.00 i Kommunals lokaler för att förbereda 17 mars.
  • Kollektivavtalets dag den 17 mars klockan 17.00, Arnbergs plats
  • 19 april. Inför vårmarknaden och 1 maj. Vi samlas 19 april klockan 15.00 för att förbereda vårmarknaden den 25 april och 1 maj
  • Vårmarknad den 25 april.  Vi återkommer med tid och plats
  • 1 maj. Vi återkommer med tid och plats
  • Sommarfest / matfestival i Höganäs (en lördag i juni). Vi tänker oss att medverka i år men får återkomma med tid och plats.
  • Skyddsombudets dag.  Aktiviteten genomförs en dag under vecka 43. Vi återkommer om dag, tid och plats.

Event 23 oktober: Skyddsombudens dag

LO-facken i Höganäs uppmärksamma Skyddsombudens dag 2019 onsdagen den 23 oktober kl 10 i centrala Höganäs. Att vara skyddsombud är bland de viktigaste fackliga uppdragen. Det handlar om arbetskamraternas liv och hälsa och tveklöst har skyddsombudens arbete bidragit till att arbetsmiljön blivit bättre.

LO on tour 2019

Här är en affisch för utskrift.

Den 4-25 maj rullade LO on tour i Skåne. LO-facken i Höganäs var med och arrangerade ett stopp i Ängelholm den 12 maj.

Läs mer på Ängelholms sida här.

Inför 1 maj

Den 4 april kl 18 samlas vi i Kommunals lokaler för att förbereda 1 maj och Vårmarknaden.

Vårmarknad

Den 27 april finns vi på Höganäs vårmarknad och bjuder på popcorn och pratar med besökare. Vi erbjuder en quiz med vinster.

1 maj

Vi samverkar med Socialdemokraterna i Höganäs. Vi finns i Tivolihuset.

15 mars

Vi möts i Kommunals lokaler den 15 mars kl 18 och förbereder inför Kollektivavtalets dag den 16 mars.

Kollektivavtalets dag

Vi samlas på Kommunal kl 10.30 den 16 mars. Vi kommer att finnas på Arnbergs Plats 11-14 och prata om medlemskapets värde, arbetsrätt, försäkringar och kollektivavtalens villkor.

LO on tour kom till Höganäs den 22 maj. Många slöt upp på Tivolihuset.

Här är affisch i bildformat.

Här är affisch i pdf för utskrift.

Flygbladsutdelning 5 maj

Vi dela ut flygblad om LO on tour lördagen den 5 maj på Olof Arnbergs plats i Höganäs mellan 11-13. Kom och träffa oss!

Flygbladsutdelning 12 maj

Vi dela ut flygblad om LO on tour lördagen den 12 maj på Olof Arnbergs plats i Höganäs mellan 11-13. Kom och träffa oss!

Möte med aktiva

Nästa möte med aktiva ör den 15 maj kl 18 på Centralgatan 43 A.