Staffanstorp

Välkommen till LO-facken i Staffanstorp.

LO-facken i Staffanstorp firade Kollektivavtalets dag den 17 mars 2024.

Ordförande och kontaktperson: Laila Olsen, Kommunal, laila.046252249@gmail.com, 073-676 14 52

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Aktiviteter 2024

Bonnamarlknad i Staffanstorp. LO-facken i Staffanstorp hade många bra samtal på marknaden om välfärden, miljön och arbetskriminaliteten. Vi bjöd på också på ”röda pölser”. Arbetsmiljöenkäten besvarades av många och pris utdelades till de med de rätta svaren. Arrangemanget var ett samarrangemang med Staffanstorps socialdemokrater.

Första maj-firande i Staffanstorp. Riksdagsledamot Adrian Magnusson var huvudtalare, Staffanstorps oppoistionsråd Pierre Sjöström, LO- fackens ordförande Laila Olsen och kvinnoklubbens ordförande Kristina Saunders talade också.

Kollektivavtalets dag den 17 mars: Idag har LO-facken i Staffanstorp uppmärksammat Kollektivavtalets dag genom att stå vid busshållplatser i Staffanstorp och vid tågstationen i Hjärup och dela ut frukostpåsar med budskap om vikten av att ha kollektivavtal.

Ingen ska behöva dö på jobbet!

I nr 1 2024 så har LO-facken i Staffanstorp en insändare i lokalbladet Spegeln om arbetslivskriminalitet där vi uppmanar kommunen att ha LOs upphandlingsguide som underlag i alla upphandlingar i kommunkoncernen.

Aktiviteter 2023

Julmarknad i Staffanstorp

Julmarknad den 2 december där LO-facken erbjöd barnen att fiska i vår fiskdamm och måla teckningar med önskejulklapp medan föräldrarna provade på att lösa LOs arbetsmiljöquiz. En lyckad dag med många små och stora besökare.

LO-facken i Staffanstorps debattartikel i lokaltidningen Spegeln:

Kollektivavtalets dag 2023

LO-facken i Staffanstorp uppmärksammade Kollektivavtalets dag vid busstationen Storgatan i Staffanstorp och vid stationen i Hjärup. Många bra samtal om både kollektivavtal och motståndet mot höjda avgifter i kollektivtrafiken i Skåne.

---------------------------------------------------