LO-distriktet i Skåne

LO-distriktet i Skånes ordförande Per-Ola Nilsson: Bra med förlängning av höjd a-kassa!

Att den höjda a-kassan förlängs i två år betraktar LO-distriktet i Skåne som en seger för facken. Det går heller inte säga emot finansministern kring att det är en offensiv budget med stora investeringar i jobben. Men LO-distriktet hade velat se mycket mer resurser till välfärden och en kraftfull upprustning av sjukförsäkringen.

LOs kurser i Skåne

Välkommen att anmäla dig till en facklig kurs! Hösten 2020 är alla tvärfackliga kurser digitala. Här är höstens studieprogram med alla digitala kurser.

LO-distriktet i Skånes årssammanträde hålls i höst

LO-distriktet i Skånes årssammanträde hålls den 19 november 2020. Mötet har blivit senarelagt på grund av coronapandemin.
Den 19 november genomförs också det sedan tidigare planerade höstmötet och dagen efter den årskonferens, som ursprungligen skulle genomförts den 7 april.

Digitala introduktionsträffar för nya medlemmar under 30 år

Under våren har många anställda valt att gå med i facket och många vill veta mer om rättigheter och skyldigheter på jobbet. LO-distriktet bjuder in alla medlemmar under 30 år till digitala introduktionsträffar under vecka 26 och vecka 27.

Valberedningens förslag till ny LO-ledning

En enig valberedning föreslår att Susanna Gideonsson, Handels, Therese Gouvelin, Hotell- och restaurang, Lisa Bengtsson, Kommunal och Torbjörn Johansson, Byggnads väljs till LOs ledning den kommande kongressperioden 2020-2024.