Välkommen till regionalt Ungforum i höst

LO-distriktet, med den regionala ungkommittén i spetsen, återupprepar förra årets succé och genomför tillsammans med ABF och SSU regionalt ungforum 12–13 oktober på Backagården!

Foto: Lars Forsstedt

Temat för forumet är ”Unga är framtiden och nuet ”. Syftet är att samla unga fackliga, både nya och erfarna för att lära av varandra, vidareutvecklas via seminarier och sammansvetsas genom aktiviteter. Allt för att bygga vår fackliga framtid så stark vi kan!

SSU är en självklar del av forumet! Vi har många gemensamma utmaningar och vill fortsätta stärka vår facklig-politiska samverkan.

Tid & plats

Forumet är på Backagården och vi börjar med lättare fika kl. 9.30 den 12 oktober och vi avslutar kl.16.00 den 13 oktober. I det ingår alltså en övernattning, vill deltagaren inte övernatta så meddela man det i anmälan.

Ekonomi

LO-distriktet står för alla kostnader för deltagarna, såsom förlorad arbetsförtjänst, resor, mat och konferenskostnader. Observera att det är den faktiskt förlorade arbetsförtjänsten som ersätts, ni behöver därför ett intyg från er arbetsgivare över hur mycket ni skulle tjänat om ni hade jobbat. Är ni lediga dessa dagar utgår ingen ersättning mer än för resorna.

Om du behöver söka ledigt och behöver ett formellt underlag – kontakta Maria Wharton Stjärnskog redan i samband med anmälan, då bekräftelse går ut först två veckor innan.

Anmälan

Anmälan sker via länken nedan. Vi vädjar om att deltagarna är noggranna med att avanmäler sig så tidigt som möjligt ifall de får förhinder.

Klicka och öppna länken för att anmäla dig

Vi har 50 platser att fördela och vill ha bra spridning mellan förbunden och så långt det är möjligt även jämn könsfördelning. Sista anmälningsdag är 10 september för att garantera att vi fått tillräckligt med anmälda och kan genomföra arrangemanget. Vi kommer då berätta för förbunden vilka som anmält sig. Det kommer att upprättas reservlista om antalet överstigs så anmäl gärna fler deltagare så att vi kan fördela fler platser efter sista anmälningsdag om något förbund inte har deltagare.

De ledamöter som finns från avdelningarna i den regionala ungkommittén har egna givna platser då de är en del av att genomföra forumet, men de behöver självklart anmälas i formuläret ändå.

Sista anmälan är den 10 september.

Obs! Vi vill särskilt påpeka att efter samtal på förbundsdialog så kommer LO-distriktet låta anmälningslänken spridas fritt. Detta innebär att vi och våra medlemsorganisationer är överens om att till exempel RUK:en och förbundens egna ungkommittéer får arbeta med rekrytering till forumet – då alla kostnader ligger på LO-distriktet.

Frågor?

Vid frågor hör av er till Maria Wharton Stjärnskog som är ungansvarig på LO-distriktet på
maria.wharton-stjarnskog@lo.se
0768-515342.