LO-distriktet i Skåne

Välkommen på familjedag den 3 juni

Den 3 juni firar LO-distriktet i Skåne sitt 100-årsjubileum med en stor familjefest! Det blir intressanta seminarier, roliga aktiviteter för barnen, tipspromenad, utställningar, kaffe & tårta, ballonger, popcorn och inte minst: Danne Stråhed på scen! Alla välkomna, allt kostnadsfritt! Läs hela programmet här.

Studieguiden på nätet

Nu finns det en studieguide på nätet som underlättar rekryteringen till fackliga kurser. På lo.se/studieguiden finns svar på de vanligaste frågorna, faktatexter och möjlighet att ställa frågor om facklig utbildning.

LO-distriktet i Skåne står bakom Seko efter lagt strejkvarsel

- Ännu ett förbund har varit tvungna att varsla om konflikt mot Almega. I Skåne står LO-distriktet och våra medlemsorganisationer redo att backa upp Seko Skåne om det bryter ut i strejk, säger Magnus Alm, ordförande LO-distriktet i Skåne.

Inbjudan till grundutbildning för fackligt-politiskt intresserade

Ett år till valet och det är tid för oss att förbereda oss med argument och kunskap. Nu bjuder vi, i samarbete med Socialdemokraterna i Skåne och ABF Skåne, in till en grundutbildning i facklig-politiska frågor för alla er som är intresserad av dessa frågor.

LO i Skåne stödjer Fastighets strejkvarsel

Fastighets har idag varslat om strejk på avtalsområdet Almega Fastighetsarbetsgivarna. Varslet omfattar bland andra ett företag i Skåne – med bas i Malmö.
LO i Skåne ger sitt fulla stöd till Fastighet.