LO-distriktet i Skåne

Kurser för unga i Skåne 2019

Under 30 år? Anmäl dig till en - eller flera - av fackets kurser för unga. I höst kan du lära dig mer om försäkringar, feminism med mera. Här kan du läsa mer om höstens program och ladda hem foldern.

IF Metall söker lokal ombudsman till Sydvästra Skåne

IF Metall söker en lokal ombudsman till  Sydvästra Skåne. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och tillträde sker enligt överenskommelse. På anmodan av förbundet delar LO-distriktet annonsen vidare.

Inbjudan till grundutbildning - Varför ska facket arbeta med politik?

Nu bjuder vi in, i samarbete med Socialdemokraterna i Skåne och ABF Skåne, till en grundutbildning i facklig-politiska frågor. Dagen kommer innehålla kunskaper om hur partiet är organiserat och hur det är att vara politiker på olika nivåer. Varför arbetar vi tillsammans och varför är det viktigt att vi har fler med facklig bakgrund som är politiskt aktiva.

Parterna bildar gemensamt bolag för försäkringsinformation

LO, PTK och Svenskt Näringsliv har kommit överens om att bilda ett gemensamt bolag som ska samla och utveckla informationen till arbetare, tjänstemän och arbetsgivare om kollektivavtalade försäkringar och pensioner. Verksamheten ska vara igång senast 1 januari 2021.

Har du frågor om sommarjobbet? Ring Fackets Hjälptelefon!

När många går på sommarledighet ser sommarjobbarna till att hålla igång Sverige. För många är det första jobbet och det är både spännande och frigörande. Men det finns också många frågor. Vår kampanj i Skåne är över för i år men du alltid ringa Fackets Hjälptelefon.