LO-distriktet i Skåne

Trevlig sommar!

Nu är det sommar även på LO-distriktet i Skåne. Vår expedition har begränsad bemanning fram tills 8 augusti, och stänger helt vecka 29-30. Trevlig sommar!

Facket på sommarjobbet i Skåne klart för i år

LO-distriktet i Skåne har nu avslutat årets upplaga av vår årligen återkommande kampanj ”Facket på sommarjobbet”. Idag samlades våra fackliga uppsökare som har varit med för gemensam utvärdering och avslutning av årets kampanj.

Save the date! Facklig-politisk halvdagskonferens 23 augusti 2016

Nu närmar sig nästa riksdagsval i Sverige, och för att LO-distriktet skall ha möjlighet att vara den samlade kraft som behövs för att arbetarrörelsen i Skåne ska ta flera steg framåt så kallar vi till en facklig-politisk konferens den 23 augusti på Backagården i Höör. Anmäl dig direkt, dock senast den 16 augusti.

Sista dagarna med Facket på sommarjobbet 2016

LO-distriktet i Skåne är i full gång med årets upplaga av vår årligen återkommande kampanj ”Facket på sommarjobbet”. Det finns fortfarande möjlighet för media att göra lokala intervjuer med våra uppsökare sista dagarna.

Inbjudan till utbildning – Arbetarrörelsen i svensk samhällsomvandling

Centrum för arbetarhistoria och ABF Nordvästskåne erbjuder nu en unik möjlighet att läsa om arbetarrörelsens historia och dess roll i den svenska samhällsomvandlingen.