LO-distriktet i Skåne

Den nya tidens diktbok

Nu är den här! Den nya tidens diktbok av Agnes Török med illustrationer av Bim Eriksson.

Nu är 2020 års fackliga studier i Skåne klara

Studieprogrammet med alla tvärfackliga utbildningar nästa år är klart. Här kan du botanisera bland alla möjligheter och planera vilka kurser du vill gå.

Nominera till LO-Folksamkommittén

LO-Folksamkommittèn i Skåne väljs vartannat år och nu är det dags att nominera kandidater. Förslagen ska vara inne senast den 27 oktober och den nya kommittén väljs sedan på LO-distriktets representantskapsmöte den 21 november.

Försäkringsinformation för bemanningsanställda

Under hösten arbetar Eva Lilja i ett Facket Försäkrar-projekt på LO-distriktet. Målet är att nå ut till anställda i bemanningsföretag över hela Skåne med försäkringsinformation.

Välkommen till seminarium om jämlikhetsrapport

Sverige är det land i västvärlden där ojämlikheten ökat mest de senaste 20 åren. LOs jämlikhetsutredning har analyserat och tagit fram flera nya reformer i syfte att bekämpa klasskillnaderna på både lång och kort sikt. Hur blev det så här? Och vad gör vi åt saken? Välkommen på seminarium i Malmö den 29 oktober. LO-distriktet i Skåne bjuder in tillsammans med ABF Skåne och ABF Malmö.