Kulturväckarklockan 2014

ABF Skåne erbjuder ett spännande utbud av kulturaktiviteter som deras medlemsorganisationer och ABF-avdelningar kan använda sig av under valrörelsen. Läs en presentation av alla de kulturinslag som erbjuds.

Securing high quality, white jobs: konferens 12 maj i Köpenhamn

Den interregionala fackföreningskommittén för Öresundsregionen, IRTUC Öresund, bjuder in till en konferens om vita jobb och den nordiska modellen med kollektivavtal den 12 maj. Konferensen är i Köpenhamn.

Uttalande: Sverigedemokraterna är ett arbetarfientligt och antifackligt parti

Sverigedemokraterna riktar i sin valrörelse sitt fokus mot LO-kollektivet. De vill ha LO-medlemmars röster men ställer arbetskamrat mot arbetskamrat. Deras ideologi är ett hot mot sammanhållningen bakom det fackliga löftet och deras politiska förslag är anti-fackliga. LO-distriktet i Skåne kommer stå upp mot rasismen och högerpolitiken i årets valrörelse.

LO och LO-förbunden ringer medlemmar om valet

Torsdagen den 3 april är det premiär för LOs stora valsatsning på regionala ringcenter. Där ska förtroendevalda och aktiva från de 14 LO-förbunden ringa runt till sina medlemmar och prata fackliga valfrågor. I samband med LO-distriktet i Skånes årsmöte rings de första samtalen i vår region.

Skolinformatörer utbildas i Landskrona

Är du ung och har gått några av LOs grundläggande utbildningar? Då kan din avdelning anmäla dig till en skolinformatörsutbildning den 6-7 maj i Landskrona.