Klippan

Välkommen till LO-facken i Klippan.

Ordförande och kontaktperson: Annette Nilsson, 0704-02 80 80, nettan.69@live.se

Tomten kommer till Klippan 1 december. Välkommen!

Julskyltning 1 december 2019

Välkommen till vår Tomtegrotta den 1 december 2019. Barnen får träffa Tomten och lämna sina önskelistor. Som tack lämnar Tomten en påse med godsaker och facklig/politisk information.

Succé på Familjedag 7 september 2019

För första gången provade vi en ny aktivitet. Vi höll en Familjedag på lekplatsen i stadsparken i Klippan. Vädret var verkligen till sin fördel och dagen blev över all förväntan. Vi hade anordnat hoppborgen, grillad korv, popcorn, ballongblåsare, ansiktsmålare och ponnyridning. Allt detta till barnen och de vuxna bjöds på kaffe och kaka. Medan barnen roade sig med aktiviteterna passade vi på att ha samtal med de vuxna. Summering av dagen blir: SUCCÈ !  Vi hade till och med besökare från Bjärnum som gjort dagen som en utflykt.

LO i Klippan testade ett nytt grepp och bjöd in till Familjedag i stadsparken. Arrangemanget gjorde succé.

Åby marknad 18 juni 2019

En som vanligt folktät marknad bjöd på mycket samtal med besökarna och de svarade villigt på vårt frågeformulär. När de svarat på frågorna bjöds det på en lott där det var vinst  varje gång med allt från dressincyklings-presentkort till giveaways från fackförbunden. Dagen till ära hade vi hjälp ifrån LO-facken i Örkelljunga och representanter från Handels.

Härliga möten och diskussioner med LO i Klippan på Åby marknad.

LO on tour i Klippan

Den 17 maj kl 16-18 2019 genomfördes vår aktivitet LO on tour på Allétorget.

Här är en affisch för utskrift.

Här är en bild om LO on tour i Klippan för spridning i sociala medier.

Den 3 april 2019. Den årliga skolmässan på Åbyskolan i Klippan. LO-Facken i Klippan var på plats liksom LO-förbunden Kommunals, IF Metall, Handels och Transport tillsammans med många andra utställare. Här några bilder från mässan.

Julskyltning söndag 2 december

LO-facken i Klippan deltar på julskyltningen den 2 december 2018, kl 14-18 med LO-tomtegrottan. Inne i LO-grottan tar tomten tar emot barnen som får lämna sin önskelista eller berätta för tomten vad man önskar sig.
Tomten bjuder på en gratis LO-påse med popcorn, godisar mm.
Välkommen!

Skolmässa i Klippan

LO i Klippan var medarrangör på skolmässan på Åbyskolan i Klippan i april.
- Eleverna ställde frågor och gavs information om allt från lägsta minimilön till varför man inte ska jobba svart, berättar LOs representanter Paul Gustafsson och Anette Nilsson.