Landskrona

Välkommen till LO-facken i Landskrona.

Ordförande och kontaktperson: Cecilia Hallberg Berndtsson, 0707-179842 zillahallberg@hotmail.com

Frukostmöte med försvarsministern

LO-facken i Landskrona var inbjudna till en facklig/politisk frukostträff med försvarsministern Peter Hultqvist den 24 september 2019. Det diskuterades friskt facklig-politiska frågor. På bilden förutom Peter Hultqvist är Cecilia Hallberg Berndtsson och Adis Heldic.

Prideparad 14 september

LO-facken i Landskrona deltog i stadens Prideparad den 14 september för att stå upp för allas lika värde och rätt att vara den man vill. Trevlig stämning och ett par hundra gick i paraden som avslutades vid Sofia Albertina.

Kom och delta i årets Prideparad i Landskrona tillsammans med LO-facken den 14 september.
Vi samlas klockan 13:30 vid Järnvägsgatan utanför HELA Center (gamla Team Sportia) på gågatan i Landskrona.

Info från arrangören:

Från kl. 10.00 är det aktiviteter igång på och vid scenen inne på HELA Center. Du kan bland annat göra eget plakat till paraden och få prideflaggan målad på dig. Häng med föreningar och organisationer som finns på plats. Lyssna på musik, tal och föredrag. Paraden avgår ca 14.00 och rör sig genom staden till Sofia Albertinas plats (mellan kyrkan och nya Hotell Öresund) och avslutas med musik, drop-in vigslar och pride erbjudanden i bar och restaurang på Hotell Öresund. Läs mer om programmet på helaideella.se.

LO on tour i Landskrona

Den 21 maj kl 17-19 genomfördes vår aktivitet LO on tour vid Karlslundsbadet.

Här är en affisch för utskrift.

Här är en bild om LO on tour i Landskrona för spridning i sociala medier.

Karneval i Landskrona

Landskrona i slutet av juli 2019: Karneval. LO-facken var på plats och delade ut popcorn, godis och material!

Popcorn på Landskronas karneval

LO i Landskrona hade aktiviteter på Landskornas karneval, som höll i slutet av juli 2018. Här delar man ut popcorn.

Badbollar på SM-veckan

LO i Landskrona delade ut badbollar under SM-veckan i Landskrona.

LO on tour kom till Landskrona den 6 maj. Många slöt upp i Slottsparken.

Här är en affisch i bildformat.

Här är en affisch för utskrift.