Eslöv

Välkommen till LO-facken i Eslöv.

LO i Eslöv på Mikaeli marknad.

Ordförande : Jan-Åke Larsson, 0734-297287, tyrone.larsson@gmail.com

1 december: Julmarknad i Eslöv

Välkommen till årets julmarknad som vi deltar på tillsammans med arbetarekommunens fackliga utskott. Du träffar oss vid S partilokal på Västergatan 12 A där vi har ett uppskattat skink- och korvlotteri och bjuder på popcorn. Passa på att värma dig i lokalen med en mugg glögg eller kaffe, till vilket pepparkakor smakar alldeles förträffligt bra.

Läs mer om våra aktiviteter 2019

17 mars: Kollektivavtalets dag

Vi träffas vid elvatiden på nyinvigda köpcentrat Flygstaden i Eslöv där vi delar ut flygblad och pratar om vikten av ordning och reda på arbetsmarknaden. Har du tur kan du även få en liten presentpåse.

Första maj

Årets firande blir traditionellt, samling på Föreningstorget i Eslöv, avmarsch kl. 10.00 till Trollsjön där det vankas tal, underhållning av Helena Eriksson, och så klart någon form av förtäring.

10 maj: LO on tour

I år samarbetar vi med de två övriga mellanskånska kommunerna Hörby och Höör. Från kl. 16.00 träffar du oss på Stora torg i Eslöv. Vi får besök av Johan Danielsson, partiets (S) andranamn på listan till EP-valet. Det blir sång och musik med Simon Hansson Ahlström, och kul aktiviteter för barn i alla åldrar. Självklart poppar Lars-Göran Blixt popcorn till alla som vill ha.

Här är en affisch att ladda ner för utskrift.

Här är en bild om LO on tour i Eslöv för spridning i sociala medier.

19 maj: MarieholmSdagen

Vi deltar även i år på MarieholmSdagen i Sundelius park. Vi pratar om fackliga frågor, bkuder på popcorn och erbjuder en tipstävling med fina priser. Du träffar oss kl 14-16.

25-26 maj: Vårmarknad i Eslöv

Du träffar oss på årets Vårmarknad där vi pratar fackliga frågor, bjuder på popcorn och har en enkel tipstävling med fina priser. Marknaden har öppet kl. 09.00-18.00 på lördagen, 10.00-17.00 på söndagen.

28-29 september: Mikaeli marknad i Eslöv.

LO facken i Eslöv levererade på Mikaelmarknad i Eslöv. Vi pratade fackliga frågor, bjöd på popcorn och hade en enkel tipstävling med fina priser. Marknaden var öppen kl. 09.00-18.00 på lördagen, 10.00-17.00 på söndagen.

Julmarknad 2 december

Julmarknad i Eslöv. LO-facken deltar tillsammans med Eslövs Arbetarekommun. Skink- och korvlotteri, popcorn, glögg, varm choklad, kaffe och pepparkaka, så mycket du orkar.
Du hittar oss på Västergatan 12 A, cirka kl 14-18.

LO-facken i Eslöv deltog på årets höstmarknad i Eslöv. Två roliga dagar med facklig information och tipstävling med pris till alla som svarade. Vi fick in 69 svar. Nio kilo majs blev poppade. Donald och Lars-Göran tog emot första besökaren.

29-30 september

LO-facken i Eslöv har aktiviteter på Mikaeli marknad båda dagarna. Vi bjuder på popcorn, tipstävling och vi pratar fackliga frågor.
Marknaden har öppet på lördagen kl 9-18, söndagen 10-17.

22 september 2018: Stehagsdagen med världens kortaste brolopp

Anders och Donald är redo att möta Stehagsborna.

LO-facken i Eslöv deltog vid årets Stehagsdag. Anders, Donald och Lars-Göran pratade fackliga frågor, delade ut ca 100 presentpåsar och omvandlade 3,5 kg majs till popcorn.
Det något opålitliga vädret hindrade nog en del att besöka evenemanget. Som traditionen bjuder avslutades dagen med världens kortaste brolopp, 12 meter...

1 maj i Eslöv 2018

Demonstrera tillsammans för trygghet. Avmarsch från Föreningstorget kl 9.30, Trollsjön 10.00.

Talare: Joakim Sandell, regionråd.

Underhållning: Linda Lundqvist.

Här är en affisch om Första maj.

LO on tour kom till Eslöv den 21 maj. Många slöt upp på Stora Torg.

Här är en affisch i bildformat.

Här är en affisch för utskrift.

6 juni: Harlösadagen

LO-facken i Eslöv är på Harlösadagen onsdagen den 6 juni. Vi informerar om fackliga frågor, bjuder på popcorn och tipstävling med priser till alla som deltar.