Facklig utbildning

Facklig utbildning För att kunna föra föreningens medlemmars talan, utveckla arbetet och för att ha medlemmar som är pålästa och kunniga behöver vi ha många som deltar på facklig utbildning. Vi arbetar med tvärfackliga utbildningar där även den som inte har ett medlemskap erbjuds att gå en introduktionsutbildning för att få bättre kunskap om vad fackföreningsrörelsen står för och kan ta ett aktivt beslut om medlemskap.

Uppdaterad
En kurs ger personlig utveckling - och kunskap så att det blir rätt på jobbet. Lars Forsstedt

För att arbeta med de tvärfackliga studierna så har LO-distriktet en regional facklig studiekommitté som är ett genomförande och planerande organ. Kommittén består av en ansvarig ombudsman från LO-distriktet, en representant per förbundsområde och ABF Skåne som tillsammans med Albins folkhögskola är adjungerade.

Oavsett om du är förtroendevald, vanlig medlem, nyfiken på att bli medlem eller ung vuxen så finns det en kurs för dig. Alla aktuella kurser och kursdatum är samlade på här på hemsidan. Du anmäler ditt inress till kurserna på samma sida. Du kommer att få en bekräftselse sänt till dig om du är antagen till utbildningen.

Du kan ladda ner en broschyr om tvärfackliga studier i Skåne 2017.

Här kan du hämta en broschyr om 2018 års tvärfackliga studier i Skåne.

Unga vuxna, det vill säga under 30 år, har särskilda utbildningar, och de finns också i broschyren.

Regionala studiekommittén 2017: Från vänster Fredrik Augustsson (Albins folkhögskola, Patrik Persson (Transport), Catarina Palmblad (IF Metall), Mikael Malm (GS-facket), Maria Olsson (ABF Skåne), Ingvar Carlsson (SEKO), Fredrik de Roy (Fastighets) och Jenny-Ann Myrberg (Handels).