Simrishamn

Välkommen till LO-facken i Simrishamn.

Ordförande och kontaktperson:
Ulf Bengtsson,
070-530 25 44, uffe_bengtsson@hotmail.com

LO on tour 2019

Här är en affisch för utskrift.

Den 4-25 maj rullar LO on tour i Skåne. LO-facken i Simrishamn är med och arrangerar ett stopp i Tomelilla.

Läs mer på Tomelillas sida här.

22 maj 2019

LO-facken i Simrishamn och Socialdemokraterna informerade om EU-valet utanför stationen i Simrishamn den 22 maj.

1 maj 2019

1 maj firades i Brunnsparken Simrishamn med tal av Carina Svensson, regionråd, och Pia Ingvarsson, oppositionsråd. Lena  Alebo kåserade om 100 år sedan kvinnor fick rösträtt och hur det gick till i Simrishamn på den tiden. Grillad korv i massor och popcorn serverades. En hoppborg för barnen fanns på plats och var väldigt uppskattad. Sång av Linda Olsson, lyssna här:

17 mars 2019. Kollektivavtalets dag. Storgatan i Simrishamn.

Vill du vara säker på att du får rätt lön, att arbetsgivaren betalar in pengar till din avtalspension? Detta och mycket mer handlade om när LO i Simrishamn informerade om värdet med våra kollektivavtalet. På bilden tre av våra aktiva på väg med informationsmaterial.

Simrishamn 23 augusti

En tidig morgon den 23 augusti mötte LO i Simrishamn och Socialdemokraterna resenärer vid stationen i Simrishamn.

LO på  Kiviks marknad, valåret 2018

Det var varmt och dammigt på årets upplaga av Kiviks marknad, men besökarna var positiva och glada.
I år hade vi ett LO-tält och ett S-tält sida vid sida detta är ett sätt att visa att vi är ett team som driver den socialdemokratiska politiken framåt på alla plan.
Här bilder från dag 1:

Kiviks marknad 2018, dag 2.

Detta var en dag då riksdagen besökte oss och SSU var på plats.
Även ABF var aktiva med att göra pins för dem som så önskade. Kristian von Svensson spelade och sjöng.
Annelie Karlsson, Per-Arne Håkansson och Kent Härstedt från riksdagen var på plats.
Annelie blev intervjuad av SVT och Ystads Allehanda. Stefan Pettersson, förste ombudsman på vårt partidistrikt är alltid guld värd. SSU Skåne deltog med ett bra gäng som gick runt på marknaden och pratade med folk.
Våra lokala LO i kommunen var närvarande under dagen.
Gudrun Skyman från Feministiskt Initiativ råkade förirra sig in i vårt tält och blev grillad av våra politiker samt fastnade på bild så klart.

Kiviks marknad 2018, dag 3.

Årets sista dag på Kiviks marknad var regnig men ingen var nedstämd över detta efter den långa torkan.
Många samtal genomfördes och ABF jobbade på med pins och diskuterade sin verksamhet.
Material delades ut och frågor besvarades.
Regionrådet Maria Nyman-Stjärnskog (S) redde ut sjukvårdsfrågor.
Marianne Petterson pratade med väljare om bland annat kollektivtrafik.
Ordförande för transport Kenneth Pettersson var aktiv med sina frågor.
Våra lokala politiker var aktiva och engagerade.
LO i Simrishamn är väldigt nöjda med årets marknad och alla som ställde upp. Ett tag var vi 13 personer på plats.

Juni 2018: Kaffe på hamnplan

Den 9 juni var LO Simrishamn ute i Kivik och Sankt Olof och pratade med folk. Detta tillsammans med Byggnads och S i Simrishamn. I Sankt Olof var det korvgrillning och många frågor om skola och hur vi ska kunna få folk att bosätta sig i våra byar, där en fråga är av vikt nämligen att få igång byggande av prisvärda bostäder. Och i Kivik var det kaffe på hamnplan. Där träffade vi ett fyrtiotal pratglada människor och blev påhejade av både stockholmare, smålänningar och norrlänningar som tyckte vi var helt rätt på det. / Ulf Bengtsson, ordförande LO Simrishamn

LO on tour i Simrishamn

LO on tour kommer till Simrishamn måndag den 28 maj 2018. Möt oss på i på Sjöfartsplatsen kl 17-20. Välkommen!

Här är en affisch i bildformat.

Här är en affisch för utskrift.

1 maj i Simrishamn

Här är delar av LO i Simrishamn som firade 1 maj i Brunnsparken tillsammans med Socialdemokraterna i Simrishamn.
LO serverade varm korv med bröd. Det gick åt 250 korvar, vilket var rekord eftersom det brukar vara cirka 75 personer på plats. I år var det inget demonstrationståg utan en famljedag med hoppborg, ponnyridning och framträdande av av Rockis och Poppis samt tal av kommunalrådet Karl-Erik Olsson och regionråd Ann-Lena Hogerud.

LO Simrishamns ledamöter på plats var Andreas Sjögren,  Viktor Sjögren Benny Hedlund Berit Olsson Fredrik Olsson, Ulrika Persson, Christl Bengtsson samt Ulf Bengtsson.