LO-distriktet i Skåne

Johan Danielsson är LOs kandidat inför EU-valet

Johan Danielsson är LO-förbundens gemensamma kandidat inför EU-parlamentsvalet. Det är första gången samtliga av LOs medlemsförbund presenterar en gemensam kandidat.

Kurser för unga i Skåne 2019

Nu är foldern med 2019 års kurser för medlemmar under 30 år klar. Här kan du ladda hem foldern och läsa mer om alla intressanta kurser. Anmäl dig till en - eller flera!

Har vi råd att bo här?

LO-rapport: Boendesituationen är i dag problematisk för många grupper. Att flytta för till exempel arbete, relationer eller på grund av nya familjeomständigheter är svårt för många hushåll. Problemen på bostadsmarknaden befäster ojämlika strukturer och minskar människors frihet att leva sina liv som de skulle önska.

Nu är 2019 års kurser i Skåne klara

Kolla redan nu vad som händer nästa år och anmäl dig till en kurs! Här kan du ladda hem hela programmet för 2019.

IRTUC Öresund inbjuder till studieresa i Köpenhamn och Glostrup

Den 14 november är det dags för IRTUC Öresunds andra studieresa med fokus på arbetsmarknad, tillväxt och jobbmöjligheter tvärs över Öresund. Bland annat diskuteras Greater Copenhagen. Dessutom - studiebesök på Doll Living Lab i Glostrup.