LO-distriktet i Skåne

Uttalande: Vi kommer ta kamp för den skånska kollektivtrafiken!

Kollektivtrafiken är blodomloppet i vår region. För många skåningar är det den som ska få vardagen att fungera. Tyvärr har den borgerliga alliansen som nu styr Skåne bestämt sig för att driva den i sank med sin nedskärningspolitik. De skånska LO-förbunden ställer sig helt i opposition mot detta. Vår gemensamma kollektivtrafik behöver förbättras och göras billigare, inte försämras och fördyras.

Magnus Alm: Växande orättvisor göder känsla av utanförskap

En allt rikare grupp i landets storstäder pratar om rikedomar och en verklighet som inte känns igen av en kommunalare i Skurup, en Livsare från Tollarp eller en Byggnadsarbetare i Helsingborg. När ett samhälle dras isär växer de krafter som skyller ojämlikheten och utanförskapet på en grupp och bara presenterar enkla lösningar på svåra problem, sa LO-distriktets ordförande Magnus Alm när han öppnade LO-distriktets årsmöte den 9 april.

Inbjudan till tvärfacklig handledarträff

Alla som är handledare i tvärfacklig utbildning inbjuds till handledarträff den 7 maj 2019. Vi kommer bland annat att titta på presentationsövningar och ha erfarenhetsutbyte mellan handledarna.

På begäran: Extrainsatt kurs om feminism

Efter önskemål erbjuder LO-distriktet i Skåne nu en extra omgång av ungutbildningen Om Feminism i vår. Kursen varar i två dagar och riktar sig till fackliga medlemmar under 30 år.

Inbjudan till sommar/semesterkurs 2019

LO-distriktet i Skåne bjuder in dig som är ensamstående med barn till en sommar/semesterkurs med övernattning den 29 juli-2 augusti. Vi tillbringar dagarna på Backagården i Stenskogen som ligger i närheten av Höör. Många roliga aktiviteter för barn och vuxna väntar. Anmäl dig via ditt fack.