LO-distriktet i Skåne

Inbjudan till extra frukostträff

Hur ska vi kunna omfördela så vi går mot ett jämlikare samhälle? Anna Almqvist, LO-ekonom, kommer till Malmö den 19 december och guidar oss igenom LOs Program för omfördelning.

Vi behöver en regering på vanligt folks sida

- C och L har nu chansen att ställa sig på vanligt folks sida och ta ansvar för Sverige och välfärden, skriver Magnus Alm, ordförande LO-distriktet i Skåne län tillsammans med landets övriga LO-distriktsordföranden i en debattartikel.

Sök nytt stipendium för facklig feminism

Ett år efter starten av det fackliga metoo-uppropet #inteförhandlingsbart utlyser LO ett nytt stipendium på 50 000 kronor. Alla medlemmar i LO-förbunden kan söka.

LO: Hög tid att utjämna skillnaderna mellan stad och land

För att minska inkomstskillnaderna i hela Sverige krävs krafttag inom en rad områden. I en ny rapport föreslår LO bland annat en höjning av statsbidragen och ett särskilt stöd till de kommuner som drabbats hårdast av de demografiska förändringarna. Så kan vi utjämna de orättvisa skillnaderna mellan stad och land, säger Magnus Alm, ordförande i LO i Skåne.

Uttalande: LO-distriktet i Skåne samlar sig inför EU-parlamentsvalet 2019

Trygghet för vanligt folk står på spel inför valet till Europaparlamentet nästa år. LO-förbunden i Skåne har därför tagit i hand om att sätta fokus på valet och kämpa för en socialdemokratisk seger. För första gången någonsin lanserar LO en gemensam kandidat.