Skånsk upptakt för valvinst 20 augusti

Varmt välkommen till skånsk valupptakt i Malmö Folkets park den 20 augusti - med underhållning, mat, lek och tal.

Valupptakt i Malmö 20 augusti

Inför valrörelsens sista intensiva veckor laddar vi med politisk inspiration och tal av partiordförande Magdalena Andersson och underhållning av Hasse ”Kvinnaböske” Andersson. Programmet leds av konferencier Silvia Kakembo, byråchef på Arena Opinion.

Kl. 14:30:  För dig som vill vara tidigt på plats

Redan kl. 14:30 kommer vi att smygstarta med aktiviteter och underhållning. Då öppnar bland annat ansiktsmålning och hoppborg för de små, matförsäljning hos Yallatrappan, ungdomshäng hos SSU och prova på aktiviteter hos Unga örnar, föreningen Enighet sportcenter och fackliga avdelningar inom LO-förbunden.

Kl. 16:00 till 17:30: Scenprogram

Välkomsthälsning Silvia Kakembo från Arena Opinion, konferencier
Arbetarpoesi Anna Arvidsdotter
Uppsnack inför valet med Hanna Jokel, SSU-distriktets ordförande och Alex Larsson, ordförande för LOs regionala ungkommitté
Tal av Magdalena Andersson, partiordförande
Underhållning av Hasse ”Kvinnaböske” Andersson

Kl. 17:30 till 19:00: Valpub

Missa inte eftersnacket på valpuben på Moriska Paviljongen i Folkets Park som Malmö arbetarekommun står värd för. Här avrundar vi kvällen tillsammans med lite musik, lättare buffé och dryck.

Bra att veta: För att kunna vara flexibla i hur många gäster vi kan släppa in på valpuben så är det endast buffé enligt först till kvarn-principen som serveras, ingen beställning från meny är möjlig. Vi vill flagga för att buffén kostar 50 kronor (swishas) och är beställd till cirka 200 gäster men att lokalen har plats för fler.

Mat och dryck

I Folkets Park precis i anslutning till arrangemanget finns också en kiosk där man kan handla mat och glass. Byggnads kommer att bjuda på korv med bröd och Yallatrappan finns på plats. Vill man själv ta med sig en picknickkorg går det bra. Det går även bra att i korgen packa öl eller vin om man så önskar.

Ta med familj, arbetskamrater och vänner på en upplevelserik eftermiddag med oss. Är du intresserad av samåkning till valupptakten? Ta kontakt med Socialdemokraterna i din kommun.

Det är LO-distriktet i Skåne, Socialdemokraterna i Skåne och ABF Skåne som arrangerar valupptakten.

Anmäl gärna ditt  intresse på Facebook. Tryck här.