Fråga facket Fråga facket

Vidareutbildning för studieorganisatörer

Beskrivning

Med fokus på utvecklig har du här möjlighet att bli ännu bättre på att bygga en stabil och lyckosam organisation kring ditt uppdrag som facklig studieorganisatör. Kursen är tvärfacklig vilket ger dig möjlighet att lära av hur andra förbund jobbar.

Att bedriva bra studieverksamhet är en betydande nyckel för att få aktiva och kompetenta fackliga medlemmar. Vår fackliga styrka ligger i att vi är många aktiva medlemmar som har relevant utbildning för sina förtroendeuppdrag och som bottnar i vår fackliga ideologi. Men för att det ska fungera behöver vi ständigt utveckla vår studieorganisation, vårt innehåll och våra rekryteringsmetoder.

Vi behöver hänga med i utvecklingen på arbetsmarknaden och vara flexibla i vårt sätt att arbeta, rekrytera och genomföra studieverksamheten.

Efter kursen kommer du att ha inspiration och kunskap om hur du kan jobba vidare med att utveckla verksamheten inom den egna organisationen liksom inom den tvärfackliga.

Målgrupp
Studieorganisatörer/studieansvariga

Förkunskapskrav
Grundutbildning för studieorganisatörer/studieansvariga