Välkommen till en skrivkurs om jobb och klass

LO-distriktet i Skåne har nu glädjen att även i år kunna tillsammans med ABF Skåne och Föreningen Arbetarskrivare bjuda in till en skrivarutbildning i två dagar.

Under två separata dagar med en månads mellanrum kommer du få tips och övning på att skriva om arbete och klass. En av våra arbetarförfattare håller i kursen och berättar hur han tänker när han skriver romaner, dikter och krönikor. Tillsammans diskuterar vi läsning, klass och skönlitteratur, allt för att få dig att komma igång eller vidare i ditt eget skrivande.

Du får öva dig i att skriva i en genre du själv väljer: som debattartikel, dikt eller novell, och också pröva andra skrivsätt.

Tankar från tidigare deltagare:

”Kursen var jättekul, tyckte vi var ett härligt gäng med olika erfarenheter. Jag har fått tips och många idéer hur jag kan använda mina ord och anteckningar som ligger i byrålådan hemma.”

”Jag kan absolut rekommendera den till andra! Aldrig sett eller hört om en skrivkurs med det här fokuset innan. Ljuvligt.”

Tid och plats
Vi ses den 29 februari hos ABF Skåne i Eslöv och den 28 mars på LO-distriktet i Skåne i Malmö. Vi börjar varje tillfälle med morgonfika kl 9.00 och kursstart kl 9.30. Vi beräknar avsluta dagen cirka 15.30, lunch ingår.

Ekonomi
Kursen finansieras via Arbetarrörelsens kulturfond så det är ingen deltagaravgift denna gång. Detta innebär att det utgår ingen förlorad arbetsförtjänst eller ersättning för resor.

Anmäl senast den 20 februari.

Vid frågor om innehåll under dagarna kontakta kursledaren Henrik Johansson johanssonshenke@gmail.com. Övriga  frågor kontakta LO-distriktets susanne.simonsson@lo.se.

Susanne Simonsson