Facket direkt facketdirekt.nu

Inbjudan till utbildning i medlemsförsäkringar

LO-distrikten och Folksam bjuder in nyvalda försäkringsinformatörer till en utbildning i försäkringarna som följer med medlemskap i facket.

Foto: Lars Forsstedt

Målet med utbildningen är att försäkringsinformatören utifrån sitt uppdrag får mer kunskap om medlemsförsäkringar för att kunna informera sina arbetskamrater samt kunna hjälpa dem att anmäla skador. Syftet med utbildningen är att bygga på med fakta om medlemsförsäkringarna och stärka försäkringsinformatören i sitt uppdrag.

Målgrupp: Kursen riktar sig i första hand till nyvalda försäkringsinformatörer Det finns tre digitala utbildningstillfällen att välja mellan:

• Tillfälle 1 den 9 juni (sista anmälningsdag 19 maj)
  • Tillfälle 2 den 16 juni (sista anmälningsdag 26 maj)
  • Tillfälle 3 den 23 juni (sista anmälningsdag 2 juni)

Utbildningen pågår mellan 09.00-15.00

Material: Varje anmäld försäkringsinformatör ska inför utbildningen hämta ett informationsblad på Folksams hemsida, www.folksam.se. Informationsbladet hittar du under ditt Förbund/Servicesida för förtroendevalda/Broschyrer/Informationsblad för medlemsförsäkringar.

Ersättning: Utbildningsarvode eller förlorad arbetsförtjänst mot uppvisande av intyg från arbetsgivaren.

Anmälan: Kontakta din fackliga avdelning.

Susanne Simonsson