Facket direkt facketdirekt.nu

Det händer i Skåne!

LO-facken i kommunerna har verksamhet i hela Skåne! Planeringen inför årets 1 maj-firande är klar. Ta en titt här på vilka tider som gäller för just din kommun!

Vad vi gör lokalt ser olika ut från kommun. Några axplock från olika orter visar att det blir alltifrån familjeaktiviteter till demonstrationståg, tal av bland annat ministrar och lokala LO-facksordförande, konserter och panelsamtal. Garanterat bjuds det på en och annan korv. https://www.socialdemokraternaskane.se/wp-content/uploads/2022/04/2022-Tider-och-talare-Forsta-maj.pdf

Vill du ta kontakt med LO där du bor eller jobbar? Hör av dig till LO-fackens ordförande! https://skane.lo.se/skane/om_oss/lo_sektioner_i_skane

I år är huvudparollerna ”Sverige kan bättre” och ”Alla folks frihet”: https://www.socialdemokraterna.se/nyheter/nyheter/2022-03-23-arets-1-maj-marken-ar-har

Vad är LO-facken i kommunerna?

LO-facken i kommunerna prioriterar att påverka den politiska utvecklingen i sina orter. De är en röst för LO-medlemmars villkor både på arbetsmarknaden och i samhället. Det sker genom ökad opinionsbildning, mer utåtriktad verksamhet och genom ökat engagemang i de kommunala frågorna.

Stefan Höök