Välkommen till en skrivarkurs om jobb och klass

LO-distriktet i Skåne har nu glädjen att tillsammans med ABF Skåne och Föreningen Arbetarskrivare bjuda in till en helt ny utbildning i två dagar.

Lyssna på Henrik Johansson, handledare och författare, när han berättar om en händelse på en arbetsplats.

Under de här dagarna kommer du få tips och övning på att skriva om arbete och klass. En av våra arbetarförfattare håller i kursen och berättar hur han tänker vid författandet av romaner och krönikor. Tillsammans diskuterar vi läsning, klass och skönlitteratur, allt för att få dig att komma igång eller vidare i ditt eget skrivande.

Tid: Vi ses den 2 mars och den 6 april, och vi börjar med morgonfika kl 9.00 och kursstart kl 9.30 och slutar för dagen 15.30, lunch ingår.

Plats: Första träffen sker på ABF Skåne Nordost, Andra Avenyn 2, hörnan i källarplan, 281 31 Hässleholm. Andra träffens plats berättar vi om när vi ses i Hässleholm.

Ekonomi: Kursen finansieras via Arbetarrörelsens kulturfond så det är ingen deltagaravgift denna gång. Detta innebär att det utgår ingen förlorad arbetsförtjänst eller ersättning för resor.

Vid frågor om innehåll på dagarna kontakta kursledaren Henrik Johansson johanssonhenke@gmail.com andra frågor kontakta undertecknad på susanne.simonsson@lo.se

Anmäl senast den 18/2 via denna länk:

Susanne Simonsson