Har du fått ett samtal inför valet?

Opinionsbildning Är du en av de drygt 14 500 i Skåne som fått samtal från ditt LO-förbund? Inför valet den 14 september satsar LO och LO-förbunden på att ringa medlemmar för att övertyga alla om att de ska rösta. Ringverksamheten i Kristianstad ligger i topp vilket LO uppmärksammar.

Skåne har ringt cirka 14 500 LO-medlemmar med uppmaning att gå och rösta. Framgången kan bero på den positiva inställningen redan under planeringen. Responsen på samtalen är också väldigt positiv.

– Det är en fantastiskt rolig aktivitet. Vi blir nästan utan undantag väl bemötta, säger Katarina Honoré, som är samordnare för LO-distriktets ringverksamhet i Skåne. Hon berättar att verksamheten varit igång sedan början av april. Först var det EU-valet och efter sommaren har det varit inför valen till riksdag, kommuner och landsting.

– Vi ringer för förbunden efter deras medlemslistor så målgruppen kan vara LO-medlemmar med eller utan fackliga uppdrag, berättar hon för lo.se

Lo.se har en stor och utförlig artikel om verksamheten i Kristianstad och Skåne. Vill du läsa hela artikeln, gå in här:

Du kan fortfarande hjälpa till

Notera gärna att från och med 1 september är centret i Kristianstad öppet från klockan 10.00 till 20.00 alla dagar. En lokal hålls öppen till vallokalerna stänger på valdagen. Du kan fortfarande hjälpa till.

Tveka då inte att ta kontakt med Katarina Honoré, LO-distriktets samordningsansvariga för ringaktivteterna i Skåne. Henne når ni på 070-5177687 eller kristianstad@lokalt.lo.se.

markus blomberg