IF Metall söker lokal ombudsman till Sydvästra Skåne

IF Metall söker en lokal ombudsman till Sydvästra Skåne. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och tillträde sker enligt överenskommelse. På anmodan av förbundet delar LO-distriktet annonsen vidare.

Arbetsuppgifter
Avdelningen företräder och bevakar medlemmarnas intressen inom flera olika områden, exempelvis löner och anställningsvillkor, arbetsmiljö, arbetsskade- och försäkringsfrågor. Nu söker vi en ombudsman med placering i Malmö men där arbetet förekommer inom hela avdelningens geografiska område.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att stödja och företräda våra medlemmar främst på deras arbetsplatser genom samtal och förhandlingar, teckna kollektivavtal samt organisera medlemmar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av fackligt förtroendeuppdrag, god förhandlingsvana, samt goda kunskaper inom det arbetsrättsliga området. Du som söker bör ha erfarenhet av organiseringsarbete.

För att bli aktuell för denna tjänst har du minst gymnasieeutbildning eller motsvarande. Du har en god förmåga att hantera IT-system som hjälpmedel i ditt arbete samt goda kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift. B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav för tjänsten.

Då ombudsmannarollen innebär att arbeta utåtriktat för att väcka intresse och engagemang för medlemskap och fackliga värderingar söker vi dig som är kommunikativ och ansvarstagande. Du har lätt för att samverka med andra och besitter ett lugn och en trygghet även i pressade situationer. Du har en god förmåga att kunna strukturera och prioritera ditt arbete utifrån organisationens uppsatta mål. Vi ser även att du är en självgående person då tjänsten innebär ett stort mått av självständigt arbete.

Vi förutsätter att du som söker delar arbetarrörelsens värderingar.

Övrig information
Tillträde efter överenskommelse, löne- och anställningsvillkor är enligt våra avtal för lokal ombudmän.

Personalansvarig, Avdelning Sydvästra Skåne, Eva Olsson: 040-669 74 23

HR-Generalist Förbundskontoret, Cecilia Bergström: 08-786 81 34

Varmt välkommen med din ansökan bestående av ett CV och personligt brev snarast möjligt då vi tillämpar löpande urval, dock senast 1 september 2019.

Bakgrundskontroll kommer att genomföras på slutkandidat.

mezzo