Aktivism på riktigt - tema för Skånes Ungforum 2019

LO-distriktet, med den regionala ungkommittén i spetsen, har beslutat att genomföra ett regionalt ungforum 2019. Temat för forumet är ”Aktivism på riktigt!”

Syftet är att samla unga fackliga, både nya och erfarna för att lära av varandra, vidareutvecklas via seminarier och sammansvetsas genom aktiviteter. Allt för att bygga vår fackliga framtid så stark vi kan! SSU är en självklar del av forumet, där kan vi dessutom koppla ihop den facklig-politiska samverkan och koppla den politiska aktivismen till den fackliga kampen som vi för varje dag.

Forumet är på Backagården och vi börjar med lättare fika kl. 9.30 den 28 september och vi avslutar kl. 16 den 29 september. Det ingår alltså en övernattning, vill deltagaren inte övernatta så meddela det i anmälan. Vi är tacksamma om det finns deltagare som kan tänka sig att dela rum med varandra, detta meddelar ni också i anmälan.

Fördelningen mellan förbunden ser ut såhär, men ha gärna en reservlista hos er om ni har fler som vill åka, för om det är något förbund som inte fyller upp sina platser så kommer de att fördelas ut till resterande förbund efter sista anmälan som är den 26 juni:

10 Kommunal, 9 IF Metall, 9 Handels, 4 Byggnads, 4 Seko, 3 Transport, 3 Livs, 3 GS, 3 Fastighets, 3 HRF, 3 Elektrikerna, 2 Målarna, 2 Pappers, 2 Musikerna, 10 SSU

meta jarl